جمعه, ۱۹ آبان,۱۴۰۲

ترک الکل و درمان افسردگی و پرخاشگری در چهار جلسه در مرکزندای سلامت

در دنیایی که مصرف مشروب قسمتی جدانشدنی از روابط اجتمایی شده است.تصمیم برای ترک الکل ممکن است بنظر امری غیر ممکن برسد. حتی برای مصرف کننده هایی که گاها اقدام به مصرف الکل میکنند،  قطع کامل آن میتواند سخت  باشد.  کسانی که به طور مرتب الکل مصرف میکنند و به آن اعتیاد پیداکرده اند نسبت به ترک آن ناامیدند.

علارقم تمام چالشهایی که ترک الکل به همراه دارد، این مهم موجبات زندگی ای سالم را فراهم می آورد که همه ی ما لایق آن هستیم. تصمیم به تغییر در زندگی می تواند فواید معجزه آسایی در تمامی جوانب زندگی ایجاد کند حالا از سلامت فیزیکی گرفته تا آرامش و شکوفایی ذهنی.  فواید ترک مشروبات الکلی قراتر از حذف یک ماده ی اعتیاد آور از زندگی میباشد در اینجا ما به پنج مورد از فواید اصلی ترک الکل میپردازیم.

     1.  بهبود سلامت جسمی

ترک الکل تاثیر دگرگون کننده ای بر سلامت جسمی افراد دارد. الکل به ارگانهای حیاتی بدن مثل قلب، ریه و مغز آسیب جدی ای وارد میکند با پرهیز از استعمال مشروب افراد به بدن خود اجازه ی بازسازی و ترمیم میدهند که در نتیجه موجب بهبود عملکرد کبد، کاهش ریسک بیماری های عروقی و افزایش حافظه میگردد. بعلاوه ترک الکل باعث ایجاد الگوی خواب بهتر، افزایش سطح انرژی و قدرتمند کردن سیستم ایمنی بدن میشود که همگی موجبات لذت از یک سبک زندگی سالم را برای افراد مهیا میسازد.

 

2. رفاه عاطفی / هیجانی و تمرکز ذهنی

 

الکل قوه ی قضاوت را تحت تأثیر قرار میدهد، قدرت تشخیص را پایین می آورد و باعث بیماری های ذهنی مانند پرخاشگری و افسردگی می شود. اغلب افرادی که الکل را ترک میکنند شاهد افزایش تمرکز ذهنی وبالا رفتن حافظه ی خود میشوند.

علاوه بر این با ترک مشروبات الکلی علائم افسردگی و پرخاشگری در افراد کاهش می یابد.

                                                                                                     

3. مزایا و دستآورد های مالی

مصرف الکل میتواند خسارت چشمگیری بر روی  حرفه و سرمایه ی  افراد وارد کند که با ترک آن افراد می توانند مقدار قابل توجهی از پولی که قبلا صرف مشروب و معاشرت های  مکررو نادرست اجتماعی میکردند را پس انداز کنند. در نتیجه ی این آزادی های مالی،  راه برای دنبال کردن علایق و اهداف شخصی ،و یا تجربه هایی که تا پیش از این آنهار را دست نیافتنی میدند باز خواهد شد. به علاوه از ان جایی که با ترک الکل  دیگر تنبلی جسمی و ذهنی، زندگی افراد را مختل نمیکند،موجب افزایش بازدهی و کارایی شغلی میشود.

 

4. روابط قوی و پایدار

مصرف الکل میتواند با ایجاد سوء تفاهم ، بحث و مشاجره و عدم اعتماد،  به روابط فردی آسیب وارد کند. با ترک الکل افراد میتوانند با ایجادروابط سالمتر، پایه های اعتماد واطمینان را در بین خانواده ،دوستان، همکاران و شریک عاطفی خود  محکمتر سازند.

به علاوه عدم مصرف نوشیدنی های الکلی  باعث مسئولیت پذیری و حظور بیشتر افراد در روابطشان میشود که آنها را به سمت روابط پایدارتر و هوشمندانه تری میکشاند.

5. رشد شخصی و کشف درونی

هوشیاری میتواند سفری دگرگون کننده به خودشناسی و پیشرفت شخصی باشد. هوشیاری دری به سوی کشف و شناسایی علایق و توانمندی های شخصی باز میکند و با ایجاد عادت های سالمتری در افراد باعث کشف مجدد علایق و توانمندی های شخصی ای میشود که روزی تحت تاثیر مصرف الکل پنهان شده بودند. افرادی که الکل را ترک میکنند اغلب شاهد افزایش حس خود آگاهی و ترمیم قدرت تصمیم گیری میشوند و توانایی های بیشتری را در درون خو بازیابی میکنند.

اگرچه ترک الکل اقدامی بسیار سخت و پر چالش به نظر میرسد واغلب شرایط را چنان پیچیده و دشوار میسازد که افراد را در میانه ی راه نا امید می کند، اما با به کار گیری روش های علمی وپزشکی میتوان به این اعتیاد به طور قطعی و همیشگی پایان داد.  تیم پزشکی ندای سلامت با بهره گیری از دستگاه ها ی شک عصبی ، دستگاه الکترو اکو پانچرو طب سوزنی تنها در چهار جلسه ی چهل دقیقه ای و بدون تجویز دارو، به شما کمک میکند تا به افسردگی و اعتیاد به الکل به طور همزمان،  برای همیشه پایان دهید

با ما برای همیشه ترک میکنی

 

ثبت نظر