شنبه, ۰۴ آذر,۱۴۰۲

عوارض مصرف گل /ماریجوانا و روش ترک آن بدون نیاز به بستری در کمترین زمان

اعتیاد به ماریجوانا  یا گل میتواند صدمات جدی ای بر روی سلامت، روابط اجتماعی، تحصیلی وامور کاری و مالی شما بگذارد.

اگر شما یا اطرافیانتان با این اعتیاد دست وپنجه نرم میکنید ما اینجااییم تا با ارائه ی این مطلب به شما کمک کنیم

برخلاف تصور عموم مردم ماریجوانا به شدت اعتیاد آور است و حتی استفاده ی مکرر و زیاد آن میتواند باعث وابستگی شدید جسمی  شود. در بعضی از افراد مقاومت به ماریجوانا به مرور زمان افزایش مییابد و در نتیجه آنها برای اینکه بتوانند تاثیر آن را در خود احساس کنند رفته رفته به دوز بالاتری از این ماده احتیاج پیدا کرده و نهایتا به دام وابستگی و اعتیاد جسمی و ذهنی به ماریجوانا می افتند.

اعتیاد در تمامی سنین میتواند اتفاق افتاده و پیشرفت کند اما به خاطر اینکه مغز جوانان و نوجوانان همچنان در حال رشد است این دسته،  بیشتر از بقیه در معرض خطر هستند.

بعضی از افراد نسبت به دیگران بیشتر مستعد اعتیاد هستند میانگین ها نشان میدهند که از هر 11 نفری که شروع به مصرف ماریجوانا میکنند 1 نفر به این ماده اعتیاد پیدا میکند و از بین هر6 نفری که به گل معتاد میشوند 1 نفر نوجوان است ریسک وابستگی و اعتیاد به گل در بین کسانی که به طور روزانه گل مصرف میکنند  به طور میانگین بین 25%تا 50%است.

مصرف ماریجوانا، گل یا وید میتواند موجب بروز همه یا اکثر این مشکلات در افراد شود:

. عدم توانایی در انجام وظایف  تحصیلی، کاری یا خانوادگی

. کنار گذاشتن فعالیت های مهم اجتماعی، کاری و یا تفریحی به خاطر مصرف گل

.افزایش مصرف با مقادیر بیشتر یا در بازده زمانی طولانی مدت تر نسبت به قبل

. عدم توانیی در قطع مصرف یا کنترل مصرف آن

اگر شما هم، همه  یا اکثر این نشامه ها را در خود مشاهد کردید احتمالا به این مخدر اعتیاد پیدا کرده اید.

ترک گل یعنی باز گشت دوباره ی اعتماد به نفس و خودشناسی از دست رفته ای که  روزی پایه ی تمام تعاملات اجتماعی سالم ما بودند هر چند مصرف کنندگان گل احتمالا چنان غرق مصرف این ماده میشوند که خیلی دیر متوجه ی بی اعتمادی و تمسخر اطرافیان خود میشوند اما با ترک آن قطعا به شخصیتی  بسیار سازنده تر و پویا تری دست خواهند یافت که خود زمینه ترمیم روابط قبلی خواهد بود

4 قدم اصلی برای ترک گل

1-محیط و اطرافیان خود را تغییر دهید

اگر تصمیم به ترک گرفته اید مصمم باشید و از افراد، مکان ها یا حتی چیز هایی که شمارا تحریک به مصرف مجدد میکنند دوری کنید از شرکت در جمع های دوستان یا خانوادگی ای که گل در ان استعمال میشود خود داری کیند و از حضور در مکان های خواصی که شمارا به مصرف گل وادار میکنند خود داری کنید.

 هر مقدار از این مخدر راکه با خود دارید و برای مصرف های بعدی خود کنار گأاشته اید  دور بریزید و به مغز خود بپذیرانید که هرگز دوباره به اینکار دست نخواهید زد. ممکن است اینکار برای شما بسیار سخت و سنگین باشد ولی بسیار مهم و ضروری است.

 

2- هدف برای خود تعیین کنید

 

تعیین اهداف ارزشمند به شما آمادگی ذهنی خوبی برای موفقیت می دهد از خود این سوال رابپرسید که بعد از پشت سر گذاشتن این چالش و پیروزی در آن میخواهید چه چیزی را به دست بیاورید این به شما انگیزه میدهد که در یک زندگی روزانه ی عادی به دور از اعتیاد برای اهداف خود سخت کار و تلاش کنید.

 

3- مصرف روزانه ی خود را خورد کنید

 

بعضی از افراد سعی میکنند که با روش قطع ناگهانی،  گل را ترک کنند اما  قطع ناگهانی گل احتمال مواجح شدن  با عوارض شدید تر ک  را بسیار زیاد کرده که خود گاهی زندگی افراد را به خطر می اندازد.

بهتر این است که با کاهش تدریجی مصرف خود به ترک گل مبادرت کنید. برای مثال اگر هر روز پنج بار گل مصرف میکردید اینبار سعی کنید این کار را به روزی دوبار مصرف کاهش دهید وزمانی که به میزان ثابتی از مصرف رسیدید دوبار سعی کنید دوز مصرفی خود را پایین بیاورید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا موفق شوید کاملا قطع کنید به یاد داشته باشید که اگرچه این راه در اکثر مواقع بهترین روش برای ترک گل میباشد ولی امنترین راه برای ترک گل مشورت با پزشک و متخصص ترک اعتیاد میباشد تا با در نظر گرفتن تمامی شرایط جسمی و روحیتان بهترین روش برای ترک   برای شما در نظر گرفته شود.

 

4- خود را برای این شرایط آماده کنید

 

داشتن اطلاعات کافی در مورد عوارض ترک مصرف و راهکار های کنترل آنها طبیعتا به شما کمک خواهد کرد تا در هنگام مواجح شدن با آن احساس امنیت بیشتری کرده وراحتتر آنها را پشت سر بگذارید. برخی از عوارض  قطع مصرف به شرح زیر است

بی قراری شدید

ولع شدید به مصرف

استرس و آشوب

احساس لرز و ضعف شدید

کم اشتهایی

افسردگی

که در افراد مختلف همیشه مشابه نیستند و دراکثر موارد برای کنترل شرایط نیاز به مشورت با متخصص دارد. تیم درمانی ندای سلامت با بهرگیری از روش طب سوزنی هیپوتراپی و  دستگاه های شوک عصبی به شما کمک خواهد کرد تا تنها در 4 جلسه و بدون نیاز به بستری گل را برای همیشه ترک کنید

 شماره تلفن

09120138863

 

با ما برای همیشه ترک میکنید

 

 

 

 

ثبت نظر