عوارض کوک و روش تر ک ان دکتر فرهاد حبیب زاده موسسه ی ندای سلامت
چهار شنبه, ۲۰ دی,۱۴۰۲

عوارض کوک و روش تر ک ان دکتر فرهاد حبیب زاده موسسه ی ندای سلامت

کوکایین یک مخدر اعتیاد آور شدید است که سطح انرژی  تمرکزوهوشیاری را بالا می برد ممکن است شما آن را به عنوان یک محرک بشناسید این دارو از گیاهی به اسم کوکا به دست می آید که در آمریکای جنوبی یافت می شود و مصرف آن در آمریکا غیر قانونی است در دنیا این دارو را با اسامی زیادی میشناسند از جمله: 

کوک

اسنو

راک

بلو

 کوک  در اشکال مختلفی یافت می شود رایج ترین نوع آن یک پودر سفید نرم شده است  اما گاها به شکل کریستال راک جامد هم درست میشود.

بیشتر مصرف کننده های کوک ان را به شکل پودر سفیدی استنشاق میکنند. بعضی از افراد آن را به صورت جویدنی استفاده میکنند یا در آب حل میکنند و با امپول  به خود تزریق می کنند . گاهی ان را با کریستال راک سوزانده و استنشاق می کنند.

عملکرد کوک

این داررو سطح بسیار بالایی از دو‍‍پامین که یک فرستنده ی شیمایی طبیعی در بدن است را به ارگانهای مغز  می فرستد که حالات خوشنودی در مغز را کنترل می کنند تجمع این ماده در مغز باعث ایجاد انرژی وهوشیاری بسیار شدیدی میشود که اصطلاحا به ان حال( های) گفته میشود.

 تاثیرات کوتاه مدت کوک شامل موارد زیر میباشد

حساسیت بیش از حد بینایی شنوایی و لامسه

شادی بسیار شدید

آشفتکی وتحریک پ‌ذیری

توهم

کاهش اشتها

افرادی که کوک مصرف میکنند اغلب ممکن است دچار مشکلات شدید جسمی و روانی  شوند که شامل موارد زیر می باشد.

سر درد

تشنج وحملات ناگهانی بیماریهای قلبی

سکته و حملات قلبی

مشکلات خلقی

مشکلات جنسی

اسیب به ریه

هپاتیت و ایدز در صورت تزریق

تخریب روده در صورت بلعیدن

از دست دادن حس بویایی/خونریزی بینی/آبریزش بینی و مشکل در بلعیدن در صورت استنشاق مواد

افراد ممکن است میل شدیدی به این ماده و حالاتی که به وجود می آورد داشته باشند اما هر چقدر این ماده را یشتر مصرف کنند بدن انها عادت کرده و اینبار به دوز بیشتری از مواد نیاز دارد تا حالاتی که قبلا با دوز پایین تر داشته اند رادوباره تجربه کنند که باعث اعتیاد شدید و در نهایت اوردوز در افراد میشود.

مصرف بیش از حد و مکرر کوک همچنین میتواند تعقییر بلند مدتی بر روی ساختار مغزی افراد ایجاد کند بدن و ذهن  شروع به وابسته شدن به این دراگ میکندو این میتواند فکر کردن خوابید و به یاد آوردن چیزها را برای افراد سختتر کند زمان واکنش مغزی به هرچیزی را کند تر میکند و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و ریوی را چندین برابر میکند.

درمان

مشاوره و دیگر روش های تراپی رایج ترین راه های درمان ترک کوک است  اغلب  ماندن و بستری شدن در مراکز ترک اعتیاد به افراد پیشنهاد میشود که خود عوارض و مشکلات زیادی به همرا دارد موسسه ی ندای سلامت با بهرهگیری از روش طب سوزنی دستگاه های  شوک عصبی و درمان ذهن به شما کمک میکند که تنها در ۴ جلسه و بدون نیاز به بستری برای همیشه ترک کنید

شما میتوانید با  کمترین عوارض وبدون نیاز به دارو وبستری در کنار ما اعتیاد به کوک را برای همیشه کنار بگذارید

تلفن تماس:۰۲۶۳۳۵۳۷۴۰۰

۰۹۱۲۰۱۳۸۸۶۳

با ما برای همیشه ترک میکنی.

ثبت نظر