سه شنبه, ۱۶ دی,۱۳۹۹

فواید و عوارض هیپنوتیزم

فواید و عوارض هیپنوتیزم

از فواید وهیپنوتیزم میتوان به ایجاد ارامش,سرحالی,شادابی پوست و از بین رفتن بیماری اشاره کرد و از عوارض ان نیز میتوان به تشدید شدن احساسات و عواطف و تلقین های نادرست اشاره کرد.البته در کنار اینها فواید و عوارض دیگری هم وجود دارد ولی موارد گفته شده از اصلی ترین انها می باشد.سالانه میلیون نفر ازاین روش استفاده میکنند و به کمک این روش بسیاری از مشکلات خود را برطرف میکنند.

انواع هیپنوتیزم چیست؟

بر اساس تحقیقات دکترفرهاد حبیب زاده:هیپنوتیزم بطور کلی به دو دسته تقسیم میشود:خود هیپنوتیزم و دگر هیپوتیزم

خود هیپنوتیزم به معنای این است که فردخود,خود راهیپنوتیزم میکند و دگر هیپنوتیزم به این معناست که شما توسط فرد دیگری هیپنوتیزم میشوید که در دگر هیپنوتیزم عمیق تر و خطرناک تراز 
خود هیپنوتیزم است.دگر هیپنوتیزم نیازمند متخصص است و برای درمان و تسکین بیماری های روانی و ذهنی و جسمی استفاده میشود ولی خود هیپنوتیزم برای از بین بردن احساساتی مانند استرس ویا فرار از افکار زیاد و تسکین سردرد استفاده میشود.

درمان بیماری به کمک هیپنوتیزم

هیپنوتیزم میتواند بیماریهای جسمی وذهنی و روانی و همینطور بیماری های غیر قابل درمان را درمان کند.در حالت هیپنوتیزم به راحتی میتوان با ضمیر ناخود اگاه ارتباط برقرار کرد در این حالت حواس پنج گانه ما کمرنگ تر میشود ولی هوشیار هستیم برای دسترسی به ضمیرناخود اگاه باید فرد در ارامش باشد.با دسترسی به ضمیر ناخود اگاه درمان بیماریها امکان پذیر میشود هر بیماری که درما وجود دارد به نوعی با ضمیر ناخوداگاه ما در ارتباط است به همین دلیل بیماریها را میتوان به دودسته تقسیم کرد:

1ارتباط مستقیم با ضمیر ناخوداگاه
بیماریها با احساسات ما رابطه مستقیم دارند. بطور مثال داشتن ترس و وسواس و........ باعث ایجاد بیماری میشود که داشتن این احساسات نیز دلایلی دارد که مستقیما با ضمیرناخوداگاه ما در ارتباط است.با دسترسی به ضمیر ناخوداگاه میتوان ریشه این احساسات را پیدا کرد و به درمان ان اقدام کرد.

ارتباط غیر مستقیم با ضمیرناخوداگاه

در این دسته از بیماریهاتلقین و ایمان نقش اساسی را داردحتما شماهم افرادی را دیده اید که دچار بیماریهای سختی میشوند و امیدی به درمان انها نبوده ولی پس از مدتی بهبود پیدا میکنند در این نوع بیماریها اصولا ایمان به بهبود در ان فرد باعث شکست دادن بیماری اش میشود.
 






ثبت نظر