سه شنبه, ۰۲ آبان,۱۴۰۲

هشت روش اصلی برای ترک همیشگی سیگار

ترک سیگار (8راه موثر برای مقابله با وسوسه ی سیگار هنگام ترک)

تحریک شدید مغز به سیگار کشیدن حتی در نخسین تلاش های شما برای کنار گذاشتن ان میتواند شما را از ترک سیگار باز دارد.

دنبال کردن این 8 روش میتواند به شما در کاهش و قطع وسوسه  برای سیگار کشیدن کمک کند.

. هر زمان که احساس کردید شدیدا به سیگار کشیدن احتیاج دارید به خاطر داشنه باشید که این حالت از بی قراری برای سیگار  گذراست حالاچه شما سیگار بکشیدو چه مقاومت کنید.  وسوسه ی آن هر چقدر هم شدید باشد به احتمال زیاد بعد از 5 تا 10 دقیقه تمام خواهد شدو هر بار که  شما در برابر این وسوسه ها مقاومت میکنید یک قدم به ترک  آن نزدیک تر میشوید.

8روش موثر برای پرهیز از سیگار کشیدن در شرایط تحریک  شدید مغز به شرح زیر است.

1.  از محرک های اعتیاد خود دوری کنید

قطعا حظور در مکان هایی که شما قبلا در آن بیشتر سیگار میکشیدید مثل مهمانی ها یا جمع دوستان سیگاری  و یا قرار گرفتن در شرایط استرسزا وسوسه به سیگار کشیدن را بیشتر میکنند. محرکهای اعتیاد خود را پیدا کنیدو هرگز خود را در آن شرایط قرار ندهید.

2. تاخیر

هر زمان احساس کردید در تله ی  وسوسه و تحریک شدید ذهنی قرار گرفتید به خودتان یادآوری کنید که باید ده دقیقه صبر کنید و سعی کنید در این مدت مانع برای خود ایجاد کنید مثلا به مکان هایی بروید که سیگار کشیدن در آن ممنوع باشد مثل رستورانها

3. سرگرم جویدن شوید

هر زمان که به سیگارکشیدن فکر کردید سعی کید خود را با جویدن آدامس ها ی با قند پایین یا آبنبات ها ی سفت سر گرم کنید یا هویج گاز بزنید تخمه و آجیل بخورید از چیزهای طمع دار و ترد اسنفاده کید

4. هرگز به یک نخ سیگار فکر نکنید

ممکن است برای آرام کردن تمایل شدیدتان به سیگار بخواهید فقط یک نخ سیگار بکشید ولی خودتان را گول نزنید  مطمعا باشید شمابعد از کشیدن یک نخ نمیتوانید از کشیدن نخ بعدی جلوگیری کنید و تمایلتان برای کشیدن نخ های بعدی  دوچندان خواهد شد و در نهایت ممکن است دوباره به اعتیاد خود روی آورید

5. فعالیت فیزیکی داشته باشید

انجام فعالیتهای فیزیکی به  پرت کردن حواس شما از سیگار کشیدن کمک میکند حتی فعلایت های خیلی  کوچک فیزیکی مثل بالا و پایین رفتن از پله ها  برای چند دقیقه میتواند ذهن شما را از سیگار کشیدن پرت کند. برای قدم زدن و پیاده روی بیرون بزنید.

آگر سر کار یا  در خانه هستید بلند شوید راه بروید یا از پله ها بالا و پایین بروید اگر از   فعالیت های فیزیکی خوشتان نمی آید بازی های فکری مثل شطرج انجام دهید.

6. تکنیکهای آرامش بخش انجام دهید

سیگار کشیدن ممکن است  تا بحال راهی برای فرار از استرس های شما بوده باشد حالا مقابله با وسوسه ی سیگار کشیدن خود عامل اصلی استرس شما میباشد با راهکار جذب آرامش با آن مقابله کنید روش هایی مثل نفس کشیدن عمیق آرامسازی عضلانی یوگا یا گوش کردن به موسیقی میتواند ذهن شما را از وابستگی به سیگار رهاتر کند.

7. فواید ترک سیگار را به خود یادآوری کنید

بنویسید یا با صدای بلند بیان کنید که چرا  میخواهید خود را از وابستگی به سیگار آزاد کنید مثلا اینکه

. زندگی سالمتری خواهید داشت

. عشق خود را به  خانواده و دوستان خود که همیشه در معرض دود سیگار شما بوده اند ثابت میکنید

. پول بیشتری پس انداز میکنید

8. با یک نهاد یا تیم درمانی ارتباط بگیرید

قطعا مصرف  سیگار مانند بقیه ی مواد اعتیاد آور تیاز به درمان ذهن وتدابیر پزشکی دارد تا فرد راحتتر و هم برای همیشه موفق به ترک سیگار شود.تیم پزشکی ندای سلامت، تنها مرکز علمی ترک سیگار در خاور میانه  با بهره گیری از روشهای هیپوتراپی،  طپ سوزنی و دستگاههای شوک عصبی با 14 سال درمان تخصصی اعتیاد به سیگار تنها مرکز تخصصی با مجوز از وزارت بهداشت و درمان و آموزش  پزشکی در زمینه ی ترک سیگار  در خدمت شما عزیزان است تا تنها در یک هفته شما را برای همیشه موفق به ترک سیگار کند.

ثبت نظر